• Jawapan tidak ditemui? Sila hantarkan soalan anda di sini
Bahasa Melayu
English (UK)
Bahasa Melayu

Sila hubungi talian sokongan di +603 8744 3331 jika anda memerlukan bantuan

Selamat Datang ke Laman Hello@KAF

Selamat datang ke laman Hello@KAF - Sila ajukan pertanyaan anda kepada kami

Kirimkan soalan

Sila ajukan soalan anda di sini, dan kami akan berusaha untuk memberikan jawapan.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Home
  • Perbankan Mudah Alih
  • Akaun Simpanan-i

Mempertikaikan Sesuatu Urus Niaga atau Transaksi

Dalam dunia digital masa kini, setiap orang berhak dilindungi daripada sebarang urus niaga yang tidak sah bagi mengekalkan keselamatan kewangan. Dengan KAF Digital Bank (KAF DB), memulakan pertikaian adalah mudah dan sistematik, memastikan anda boleh menghalang sebarang urus niaga mencurigakan dalam akaun anda. Dengan hanya beberapa langkah mudah dalam aplikasi, anda boleh mengawal keselamatan kewangan anda dan melindungi diri daripada kes penipuan.

 

Memulakan Pertikaian: Melindungi Diri Daripada Urus Niaga Tidak Sah

  1. Paparan Aplikasi:

Lancarkan aplikasi dan sahkan dengan lancar menggunakan cap jari atau pengecaman wajah. 

  1. Menerokai Papan Pemuka:

Dalam menu Papan Pemuka, pilih senarai akaun anda. Klik pada akaun yang diingini. 

  1. Menyelami Sejarah Urus Niaga:

Di dalam akaun yang dipilih, layari ke 'Sejarah Urus Niaga." Kenal pasti urus niaga yang menjamin pertikaian dan tekan ia. 

  1. Memohon Penyelesaian Pertikaian:

Tekan pada "Pertikaian Urus Niaga" untuk memulakan proses penyelesaian pertikaian. 

  1. Pemilihan Sebab:

Pilih sebab yang sesuai untuk mempertikaikan urus niaga.

  1. Langkah Pengesahan:

Sahkan pertikaian urus niaga dengan menekan butang "Teruskan".

  1. Paparan Pengakuan:

Skrin pengesahan pengakuan akan dipaparkan, mengesahkan status proses pertikaian.

  1. Perhatikan Senarai Pertikaian:

Terus kembali ke halaman Papan Pemuka dengan menekan butang "Kembali ke Akaun" atau semak permohonan pertikaian anda dengan memilih "Lihat Permohonan".

 

Intipati Utama Pertikaian 

  • Pertikaikan urus niaga dengan segera untuk menyerang balas sebarang potensi aktiviti penipuan. 
  • Urus niaga yang dipertikaikan termasuklah semua urus niaga meliputi aktiviti atas talian, fizikal, luar negara, pemindahan DuitNow dan kedua-dua urus niaga kad debit mahupun kredit. 
  • Kekangan masa dikenakan. Kami hanya membenarkan pertikaian dibuat untuk urus niaga dalam tempoh 21 hari yang lalu.
  • Sebarang gangguan lanjutan akan menyebabkan pesanan ringkas (pesanan timbul) untuk muncul, lalu mencadangkan anda untuk mencuba semula selepas beberapa waktu. 

 

Jangan biarkan sebarang urus niaga yang tidak disahkan dibiarkan tidak disedari begitu sahaja. Dengan KAF Digital Bank, anda mempunyai kuasa untuk mempertikaikan urus niaga dengan cepat dan berkesan, bagi melindungi diri anda daripada sebarang potensi aktiviti penipuan. Dengan memanfaatkan antaramuka yang sistematik dan proses penyelesaian pertikaian yang  selamat dalam aplikasi, anda boleh memelihara kewangan anda secara proaktif di samping mengekalkan ketenangan dalam urusan perbankan. Kekal berjaga-jaga, kekal selamat dan pelihara kewangan anda dengan KAF Digital Bank.

urusan menyoal pertikai dispute pertikaian 21 hari mula pertikai

Adakah artikel ini membantu?

Tidak
Ya
Beri maklum balas tentang artikel ini.

Adakah Anda Tidak Menemui Apa yang Anda Cari?

Hantarkan soalan anda kepada kami, dan kami akan berusaha menyelesaikannya.

Hantarkan soalan anda

Soalan Lazim Berkaitan

  • Pra-Log Masuk bagi Pengguna Baharu
  • Pra-Log Masuk bagi Pengguna Sedia Ada
  • Pra-Pendaftaran / Pra-Permohonan

2025 © Hak Cipta Terperlihara. KAF Digital Bank Berhad.

Expand