• Jawapan tidak ditemui? Sila hantarkan soalan anda di sini
Bahasa Melayu
English (UK)
Bahasa Melayu

Sila hubungi talian sokongan di +603 8744 3331 jika anda memerlukan bantuan

Selamat Datang ke Laman Hello@KAF

Selamat datang ke laman Hello@KAF - Sila ajukan pertanyaan anda kepada kami

Kirimkan soalan

Sila ajukan soalan anda di sini, dan kami akan berusaha untuk memberikan jawapan.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Home
  • Perbankan Mudah Alih
  • Akaun Simpanan-i

Panduan Mengemas Kini Maklumat Peribadi Anda dalam Aplikasi

Memastikan maklumat anda sentiasa terkini membantu kami menjamin akaun anda selamat dan memastikan anda menerima komunikasi penting.

Ikut langkah-langkah mudah ini untuk mengemas kini Gambar Profil, Butiran Hubungan, Butiran Alamat, dan maklumat lain dalam aplikasi.

Panduan Langkah demi Langkah:

  1. Buka aplikasi dan tekan butang "Lagi" ("More") yang biasanya terletak pada bar navigasi di bahagian bawah.
  2. Pilih "Tetapan" ("Settings").
  3. Pilih "Maklumat Peribadi" ("Personal Details").
  4. Pada skrin seterusnya, tekan butang "Kemas Kini" ("Update") yang terletak di penjuru kanan atas skrin

Berikut adalah senarai kategori untuk dipilih:

Kategori

Maklumat yang Boleh Dikemas Kini 

Gambar Pengguna

Muat naik atau tukar gambar profil semasa anda

Maklumat Peribadi

Ubah nama panggilan anda sahaja

Butiran Hubungan

Kemas kini alamat e-mel dan nombor telefon anda

Butiran Alamat

Kemas kini alamat kediaman atau surat-menyurat anda.

Butiran Pekerjaan

Kemas kini maklumat pendapatan, pekerjaan, butiran majikan, tujuan pembukaan akaun, dan sumber pendapatan anda.

Penting: Nama panggilan yang anda masukkan akan digunakan sebagai nama yang dicetak pada kad debit fizikal. Jika anda mahu kad anda memaparkan nama tertentu, sila tetapkan nama panggilan mengikutnya.

Untuk sesetengah perubahan, seperti mengemas kini butiran pekerjaan atau nombor telefon bimbit, anda mungkin dikehendaki memasukkan PIN anda untuk pengesahan.

Penukaran nombor telefon bimbit juga memerlukan OTP SMS yang dihantar ke nombor baharu untuk pengesahan.

Setelah maklumat anda berjaya dikemas kini, satu makluman akan muncul pada skrin anda yang menyatakan: "Profil Berjaya Dikemas Kini" ("Profile Successfully Updated").

Sekiranya anda mengalami sebarang isu atau perlu mengemas kini maklumat yang tidak disenaraikan di sini, sila hubungi pasukan sokongan kami untuk bantuan.

pinda maklumat tukar butiran ubah suai butiran yang boleh ditukar butiran yang tidak boleh ditukar butiran peribadi butiran perhubungan butiran alamat contact details butiran pekerjaan sunting

Adakah artikel ini membantu?

Tidak
Ya
Beri maklum balas tentang artikel ini.

Adakah Anda Tidak Menemui Apa yang Anda Cari?

Hantarkan soalan anda kepada kami, dan kami akan berusaha menyelesaikannya.

Hantarkan soalan anda

Soalan Lazim Berkaitan

  • Pra-Log Masuk bagi Pengguna Baharu
  • Pra-Log Masuk bagi Pengguna Sedia Ada
  • Pra-Pendaftaran / Permohonan / Pengenalan

2025 © Hak Cipta Terperlihara. KAF Digital Bank Berhad.

Expand